X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]

MARNOTRAWSTWO POSIADANIA
Z marnotrawstwem posiadania mamy do czynienia za każdym razem,
kiedy możliwość zwiększenia stanu posiadania pracownika nie zostaje
wykorzystana. O silnej kulturze posiadania w danej grupie możemy
mówić wtedy, kiedy ludzie stwierdzają, że większość poniższych
twierdzeń jest prawdziwa:
1. Czuję, że wyniki mojej grupy roboczej mają na mnie
bezpośredni wpływ.
2. Czuję się komfortowo, omawiając kwestię jakości, wyników
i kosztów w ramach mojej grupy roboczej bądz z moim
nadzorcą.
3. Moja grupa robocza dokonała wielu znaczących ulepszeń
w swoich codziennych procesach pracy.
4. W grupie można odczuć bardzo silną presję kolegów, która
skłania do wspólnej pracy i dążenia do tego, aby powierzone
zadania wykonywać na najwyższym poziomie.
5. Moja grupa robocza dysponuje oficjalnym systemem
wychwytywania i sprawdzania sugestii ulepszeń w grupie.
6. Moją grupę roboczą uważa się za zespół, w którym
stosowanie nowych metod pracy jest zródłem dumy.
7. Moja grupa robocza oraz nasz nadzorca (lider, dyrektor itd.)
starają się wspólnie ustalić, jak najlepiej wywiązać się
z danego zadania.
8. Nasz nadzorca oczekuje, że samodzielnie zajmiemy się
znaczną częścią drobnych i niektórymi dużymi problemami.
80 Rozdział czwarty
9. Moja grupa robocza jest dumna ze swoich osiągnięć.
10. Nie mam wątpliwości co do tego, że moja grupa robocza
ciągle się ulepsza.
Pamiętaj, celem zmniejszania marnotrawstwa kierowniczego jest
umożliwienie wprowadzenia i funkcjonowania systemu redukującego
marnotrawstwo zewnętrzne, który to proces powinien się utrzymy-
wać, jeśli ma zostać osiągnięta strategiczna przewaga nad konku-
rencją. Próby rozprawienia się z kwestiami, które przyczyniły się do
tego, że część stwierdzeń przedstawionych w tym rozdziale uznana
została za fałszywą, wiążą się ze skomplikowaną serią pytań natury
taktycznej, strategicznej, a nawet filozoficznej. Office Kaizen odci-
na się od takich dociekań i wprowadza system, który pomału zwięk-
sza prawdopodobieństwo, że wszystkie spośród czterdziestu stwier-
dzeń zaprezentowanych przy okazji omawiania czterech rodzajów
marnotrawstwa kierowniczego zostaną uznane przez pracowników
za prawdziwe.
Liderzy muszą się zajmować całą organizacją, za którą są odpo-
wiedzialni, a nie tylko programem, działem, funkcją czy procesem.
Office Kaizen koncentruje się głównie na stworzeniu przewagi nad
konkurencją, dzięki zmniejszeniu marnotrawstwa zewnętrznego.
Stwarza środowisko oraz zestaw procedur, które przyczyniają się do
tego, że sposób sprawowania kierownictwa i zarządzania w danej
organizacji zaczyna zmierzać w kierunku światowej czołówki, bez
względu na to, czy chodzi o technologię, dobór personelu czy mar-
keting. Lider nie może stosować i uczyć Office Kaizen tylko na jed-
nej płaszczyznie, bez jednoczesnego korzystania z zasad tego podejścia
w celu zmniejszenia marnotrawstwa kierowniczego we wszystkich
działaniach. Następny rozdział wyjaśnia, dlaczego do osiągnięcia
sukcesu niezbędne jest wszechstronne podejście, niezależnie od tego,
czy chodzi o wprowadzanie Office Kaizen, o fuzję dwóch organiza-
cji czy o wypuszczenie na rynek nowego produktu. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • freetocraft.keep.pl

  • Drogi uĹźytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.